07/10/2019
Obok znanych od lat linii modelowych w sezonie 2019/2020 pojawią się nowości. O kilku z nich należy napisać, szczególnie, że interesujących premier w roku 2019 było na tyle dużo, że każdy klient powinien znaleźć coś dla siebie. Oczywiście opony zimowe zaprojektowane kilka lat temu także warte są uwagi, choćby dlatego, że zostały przetestowane przez setki tysięcy czy miliony użytkowników.
Japoński producent na sezon zimowy 2019/2020 przygotował 116 rozmiarów. Bieżnik LM005 dostępny jest zarówno do samochodów osobowych jak i SUV. Model oferowany będzie w rozmiarach od 14“ do 21“.
Wg danych producenta Blizzak LM005 konstrukcja bieżnika oparta na kombinacji lameli typu 2D i 3D oraz mieszance Nano Pro-techTM bogatą w krzemionkę ma zapewnić pełną kontrolę zarówno podczas pokonywania zakrętów na autostradzie jak i przy gwałtownym hamowaniu w ruchu miejski. Śnieg, lód jak również deszcz, to warunki, w których opona Blizzak 005 sprawdza się najlepiej. Dodatkowym atutem jest uzyskanie klasy A hamowania na mokrym we wszystkich rozmiarach.
To następca dobrze znanej już opony UltraGrip 9. W odświeżonej wersji UltraGrip 9+ Goodyear zastosował dwie nowe technologie. Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepność na śniegu i lodzie, zaprojektowano klocki bieżnika o zwiększonej elastyczności w niskich temperaturach za co odpowiada technologia Winter Grip. Z kolei rozwiązanie Mileage Plus wydłuża żywotność tychże klocków, co czyni oponę UltraGrip 9+ wytrzymałą a zarazem wysoko wydajną w warunkach zimowych.
Opona będzie dostępna w 35 rozmiarach, w przedziałach: 155-205 i felgach 14“-16“.
Nowa linia opon koreańskiego producenta została opracowana z myślą o samochodach klasy SUV. Obecnie dostępna jest w rozmiarach od 15“ do 21“. Doskonałe właściwości w zimowych warunkach wynikają z zastosowania kierunkowego bieżnika oraz unikalnej mieszanki gumowej.
Opony koreańskiego producenta posiadają dożywotnią gwarancję producenta (do głębokości bieżnika 1,6mm)
Spośród opon klasy budżetowej i medium na uwagę zasługuje nowa propozycja z Korei Południowej, czyli opony zimowe Nexen Winguard Snow G3. Podczas projektowania największą uwagę zwrócono na zachowanie na ośnieżonych nawierzchniach, przy jednocześnie wysokim stopniu kontroli na mokrych i suchych drogach. Bieżnik kierunkowy w kształcie jodełki oraz rowki boczne odpowiadają za szybkie odprowadzanie błota pośniegowego, natomiast lamele znajdujące się w środkowej części opony odpowiadają za przyczepność (w tym drogę hamowania).
Dostępna rozmiarówka powinna zapewnić zapotrzebowanie dla klientów posiadających samochody miejskie, kompaktowe a także w większości aut klasy średniej. Dostępnych jest 25 rozmiarów od 14“-16“ w klasie prędkości T oraz H.
Fiński producent opon przedstawił swój nowy flagowy produkt w klasie premium do samochodów osobowych.
W bieżniku WR Snowproof zastosowano nową technologię Alpine Sense Grip, dzięki której poczujemy się pewnie i bezpiecznie podczas jazdy w każdych warunkach drogowych. Zarówno podczas ekstremalnej zimy jak i na mokrej nawierzchni WR Snowproof zapewnia przewidywalne prowadzenie samochodu. Producentowi udało się to osiągnąć z zachowując niskie opory toczenia, co przekłada się dla kierowców na oszczędność pieniędzy i daje wymierne korzyści w trosce o środowisko.
Rozmiarówka zapewnia szerokie zapotrzebowanie w zakresie 14“-20“.
Zdecydowana większość opon posiada parametry etykietowe klasy C – efektywności paliwowej oraz B – hamowania na mokrym. Dodatkowo dość niską emisję hałasu na poziomie 68-69db.
Włoska firma słynie między innymi z produkcji ogumienia do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach. Pirelli P Zero Winter powstały z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę w każdych warunkach atmosferycznych. Aby zapewnić znakomitą przyczepność na prostej i szybko pokonywanych zakrętach, zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, podzieloną na trzy obszary. Obniżona gęstość bloków opon i zwiększona sztywność pozwalają na skuteczne przenoszenie bocznych sił i tym samym bezpieczne pokonywanie krętych odcinków dróg. Wewnętrzna strona opony to sieć poprzecznych rowków i lameli, co zapewnia stabilność oraz krótką drogę hamowania na śliskich drogach i śniegu. Na uwagę zasługują także dwa sztywne bloki centralne, wpływające na stabilność na prostej oraz przeciwdziałające utracie przyczepności.
Dość wąska rozmiarówka jednoznacznie sugeruje, że P Zero Winter to opona do samochodów o wysokich osiągach. Dostępna jest w zakresie 18“-22“, w szerokościach od 235-295mm.
Jak widać na powyższych przykładach, czasochłonne opracowywanie nowoczesnych technologii, choć wiąże się z dużymi nakładami finansowymi oraz godzinami spędzonymi podczas testów i w laboratoriach, co roku dostarcza nam opony, które potrafią przewyższać osiągami swoich poprzedników. Dzięki temu można z całym przekonaniem oferować klientom opon, które zapewnią bezpieczne oraz pewne prowadzenie samochodu.