Ta strona wykorzystuje w swoim działaniu pliki cookies, po to by działać lepiej. Możesz zapoznać się ze szczegółami naszej polityki cookies w regulaminie serwisu.
Wejdź w zakładkę Kupuj i wybierz kategorię produktu, który Cię interesuje. Podaj jego parametry i kliknij Szukaj.
KROK 2
Kliknij w interesującą Cię ofertę, wybraną z listy wyszukanych produktów, aby przejść do jej szczegółowego widoku.
Jeśli przeglądana oferta spełnia Twoje oczekiwania i chcesz zamówić wybrany produkt, użyj opcji Dodaj do koszyka, podając wcześniej liczbę sztuk i ewentualny komentarz do zamówienia. Możesz kontynuować wyszukiwanie ofert i dodawanie kolejnych produktów do Koszyka lub przejść od razu do pkt. 3 w celu dokonania zakupu.
KROK 3
Aby złożyć zamówienie, przejdź do Koszyka. Wyświetli się okno z produktami, które wcześniej dodałeś.
Z listy w Koszyku możesz usunąć produkty, których nie chcesz zamówić, klikając w ikonę kosza. Możesz tam też zmienić ilość zamawianych produktów i dodać/edytować swoje uwagi do zamówienia. Jeśli wszystkie dane się zgadzają, kliknij Następny krok, aby przejść do finalizacji zamówienia
KROK 4
Wybierz formę płatności i potwierdzenia zakupu oraz profil dostawy (jeśli wybierasz nowy profil dostawy, uzupełnij adres dostawy i dane zamawiającego).
Jeśli wszystkie dane się zgadzają, kliknij Następny krok – Twoje zamówienie trafiło teraz do Sprzedawcy, a Tobie wyświetli się lista zamówień, które złożyłeś, wraz z ich numerami.
KROK 5
Po złożeniu zamówienia
1. Ty i Sprzedawca otrzymacie potwierdzenie zamówienia drogą mailową. 2. Sprzedawca w ciągu 24h może zatwierdzić (oznaczyć status jako przyjęte/wysłane) lub odrzucić (np. w przypadku braku towaru) Twoje zamówienie, co również zostanie potwierdzone drogą mailową. 3. Status swojego zamówienia możesz również sprawdzić w każdej chwili w zakładce Mój profil. Z menu po lewej stronie wybierz Zakupy i zakładkę Zamówienia nowe. Natomiast zamówienia już wysłane bądź odrzucone możesz przeglądać w zakładce Zamówienia zrealizowane.
TUTORIALE
Obejrzyj poradniki jak
korzystać z PlatformyOpon
Grupowanie wyników wyszukiwania
Tworzenie własnych list marek
Ukryj ceny przed klientem
Przeglądanie oferty jednego dostawcy
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Pomożemy Ci
Przygotowaliśmy kilka odpowiedzi na
najczęściej zadawane pytania.
Czy ceny na platformie są dodatkowo rabatowane dla najlepiej kupujących?
Ceny na Platformie są takie same dla wszystkich użytkowników. Nie istnieją dodatkowe systemy rabatujące cen, ponieważ jest to portal wyłącznie branżowy, do którego nie mają dostępu detaliści a także przedsiębiorstwa niezwiązane z branżą.
Jak złożyć zamówienie?
Aby złożyć zamówienie poprzez Platformę, wyszukaj interesujące Cię produkty i dodaj je do koszyka. W koszyku zweryfikuj swoje zamówienie. Jeśli wybrana ilość oraz produkty są odpowiednie, w kolejnym kroku potwierdź jakie dane mają znaleźć się na dokumencie zakupowym oraz wybierz adres dostawy i zatwierdź zamówienie.
Do czego służy zakładka MOJE CENY?
Zakładka MOJE CENY służy do przeglądania dostępnych ofert z ustawioną przez siebie marżą. Możesz narzucić do każdej pozycji marżę procentową lub wartościową. W zakładce możesz również ukryć nazwę sprzedawcy, by uniknąć sytuacji skontaktowania się klienta z hurtownią. W celu ustawienia swojej marży, wejść w zakładkę „MÓJ PROFIL”, a następnie w panelu „MOJE DANE”, wybierz „MOJE CENY” i wpisz swoje wartości.
Sprzedawca nie wywiązał się z warunków umowy. Co mogę zrobić?
W pierwszej kolejności skontaktuj się ze sprzedawcą i przedstaw problem. Jeśli sprzedawca wysłał inny towar niż był w ofercie np. błędny model, rozmiar czy DOT, możesz nie przyjąć przesyłki, tym samym wróci ona do sprzedawcy. W przypadku, kiedy stwierdzenie pomyłki nastąpiło po przyjęciu przesyłki, należy niezwłocznie skontaktować się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia oraz znalezienia rozwiązania np. poprzez odbiór błędnego towaru przez sprzedawcę lub rekompensatę. W razie braku rozwiązania problemu, prosimy o kontakt z BOK Platformy.
Chciałbym zareklamować wadliwy towar. Gdzie mogę się zgłosić?
Reklamację zgłoś bezpośrednio do sprzedawcy. To on odpowiada za sprzedawany towar i powinien przekazać kupującemu zasady obowiązujące przy zgłoszeniu zakupionego towaru do reklamacji.
Co się stanie gdy nie odbiorę przesyłki?
W przypadku gdy zrezygnujesz z prawidłowo wysłanej przesyłki przez sprzedawcę lub jej nie odbierzesz, Sprzedawca może wystawić ci fakturę za poniesione koszty przesyłki w obie strony.
W jaki sposób otrzymam fakturę za złożone zamówienie?
Fakturę za złożone zamówienie otrzymujesz zawsze od sprzedawcy. Platforma nie wystawia ani nie pośredniczy bezpośrednio w sprzedaży. Faktury przez sprzedawców dostarczane są zazwyczaj w postaci załącznika, który można pobrać w szczegółach zamówienia lub wysyłane w wiadomości mailowej. Sporadycznie zdarzają się sytuacje, że dokument sprzedaży zawarty jest wraz z przesyłką. Zawsze w sprawie dokumentu należy kontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym.
Na czym polega funkcja „GUPUJ WYNIKI” ?
Funkcja ta służy do łatwiejszego przeglądania ofert na liście wyników wyszukiwania. System automatycznie grupuje oferty różnych sprzedawców dla tego samego produktu. Dzięki temu szybciej i wygodniej porównasz oferty. Może się to okazać bardzo pomocne w przypadku braku zdecydowania na jeden konkretny produkt lub gdy jest potrzebne rozeznanie rynku. Więcej informacji o wyświetlaniu wyszukiwania w formie zgrupowanej i tradycyjnej znajdziesz TUTAJ
Do czego służy zakładka „TWOJE GRUPY MAREK”?
Funkcja ta pozwala Ci stworzyć, według własnych preferencji, grupy marek, których produkty będziesz wyszukiwał na Platformie. Możesz utworzyć grupę z marek, które preferujesz najbardziej np. tylko i wyłącznie opony należące do koncernu Michelin lub grupa opon tylko i wyłącznie z dalekiego wschodu, czy opony tylko i wyłącznie bieżnikowane. Dzięki temu, podczas wyszukiwania ofert nie musisz każdorazowo wybierać producentów a jedynie wybrać utworzoną grupę. Możesz je dowolnie i w każdym momencie edytować – dodawać lub odejmować kolejnych producentów. W celu edycji/dodania kolejnych grup wejdź w zakładkę „KUPUJ” a następnie obok kategorii wyszukiwania kliknij w przycisk „TWOJE GRUPY MAREK”.
Kiedy otrzymam swoje zamówienie?
Przy każdej ofercie znajduje się informacja o deklarowanym przez sprzedawcę czasie dostawy. Liczony jest on w dniach roboczych począwszy od dnia kolejnego w którym nastąpiło złożenie zamówienia, pod warunkiem złożenia go przed godziną graniczną ustawioną przez sprzedawcę, widoczną przy ofercie. W przypadku wątpliwości odnośnie czasu dostawy, zawsze możesz skontaktować się ze sprzedawcą w celu dopytania o szczegóły.
W jaki sposób mogę wyszukać/pominąć opony DEMO/bieżnikowane?
W wyszukiwarce ofert Platformy, możesz dokładnie sprecyzować jakie oferty chcesz przeglądać. Masz możliwość wyszukiwania opon bieżnikowanych oraz DEMO. W opcjach wyszukiwarki zaznaczasz checkbox „pomiń bieżnikowane” i nie będą one wtedy widoczne w wynikach. W opcji opon DEMO zaznaczasz, czy wyniki mają obejmować opony DEMO, pomijać je, lub też wyszukiwać tylko i wyłącznie wśród nich.
Jak mogę skontaktować się ze sprzedawcą?
Każdy sprzedawca udostępnia dane do kontaktu w postaci numeru telefonu i adresu mailowego. Jeśli chcesz skontaktować się ze sprzedawcą przed złożeniem zamówienia w celu doprecyzowania np. kosztów dostawy dla niektórych grup produktów lub innych szczegółów oferty, kliknij w logo/nazwę sprzedawcy na liście ofert. Zostaniesz przeniesiony do profilu wybranego sprzedawcy, który zawiera dane kontaktowe, adresowe oraz opis firmy. Dane kontaktowe sprzedawcy są dostępne po złożeniu zamówienia w zakładce „MÓJ PROFIL” „ZAKUPY” po wejściu w szczegóły konkretnego zamówienia.
Co to jest i do czego służą profile dostawy?
Jest to funkcja, która umożliwia Ci wybór adresu dostawy oraz danych kontaktowych bez każdorazowego wpisywania ich. Jest to bardzo pomocne w przypadku gdy w firmie za zamówienia odpowiada kilka osób lub potrzebna jest wysyłka do innego oddziału firmy. Profile dostawy możesz edytować na swoim koncie wchodząc kolejno w „MÓJ PROFIL” „MOJE DANE” „PROFILE DOSTAWY”.
Co to są opony DEMO?
Opony DEMO to opony pochodzące z demontażu, które mają przebieg nie większy niż kilka/kilkanaście kilometrów. Opony DEMO powinny mieć widoczne kolorowe paski pochodzące jeszcze z fabryki, natomiast mogą nie posiadać etykiet unijnych, a ich głębokość bieżnika nie powinna mieć więcej niż 1% ubytku. Opony DEMO nie są charakteryzowane jako opony używane.
Gdzie mogę sprawdzić historię swoich zamówień?
Historię swoich zamówień możesz sprawdzić na swoim koncie klikając w „MÓJ PROFIL”. Następnie należy wejść w zakładkę „ZAKUPY” lub „SPRZEDAŻ” w zależności, które zamówienia chcesz sprawdzić a następnie kliknąć opcję „ZAMÓWIENIA ZREALIZOWANE”. Znajdują się tam wszystkie zamówienia, które zostały oznaczone jako Wysłane lub Odrzucone które możesz odszukać, wyfiltrować oraz podejrzeć.
Co oznaczają kropki i procenty obok logo sprzedawców na liście ofert?
Jest to procentowa oraz obrazkowa ilustracja wskaźnika realizacji zamówień danego sprzedawcy. Jest to wskaźnik, który określa stosunek liczby zamówień, które nie zostały odrzucone do liczby wszystkich zamówień, które wpłynęły do danego sprzedawcy za okres 30 dni, ale nie ostatnich 30 dni, tylko tych sprzed dwóch tygodni. Przykład: wskaźnik z dnia 2.08 pokazuje okres 30 dni czyli za okres 20.06 - 19.07, a nie za okres 04.07-02.08.
Gdzie mogę ocenić zamówienie oraz sprzedawcę/kupującego?
Możesz wystawić komentarz/ ocenę do zamówienia, które zostało oznaczone jako Wysłane lub Odrzucone. By to zrobić wybierze „MÓJ PROFIL” a następnie zakładkę „OCENY TRANSAKCJI”. Do wyboru masz trzy opcje: „Wystawione” - Tam możesz podejrzeć jakie oceny zostały przez Ciebie wystawione innym użytkownikom; „Otrzymane” – oceny, które sam otrzymałeś; a także: „Do wystawienia” – czyli sekcja, w której można wystawić komentarz do zakończonego zamówienia.
Istnieje również opcja automatycznego wystawiania komentarzy po 14 dniach od momentu oznaczenia zamówienia jako „WYSŁANE” – wówczas po upływie tego terminu, jeśli nie wystawisz innego komentarza do takiego zamówienia, system automatycznie wystawi pozytywną opinię. Automatyczną opcję dodawania opinii możesz wyłączyć w zakładce „MÓJ PROFIL” „DANE FIRMY” zaznaczając lub odznaczając checkbox „Automatyczne komentarze”.
Otrzymałem/wystawiłem błędny komentarz – jak mogę go poprawić?
Wszelkie nieprawidłowości w wystawionych/otrzymanych komentarzach należy zgłosić mailowo do BOK Platformy wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem sprawy. W razie jakichkolwiek wątpliwości dot. zgłoszonej sprawy, otrzymasz kontakt ze strony BOK Platformy.
Chciałbym zwrócić zamówienie. Jak tego dokonać?
Pamiętaj, że PlatformaOpon.pl jest portalem B2b, więc nie obowiązuje w przypadku zakupu prawo konsumenckie. Jeśli chcesz zwrócić zakupione towary, musisz zgłosić się z zapytaniem do Sprzedawcy, który zrealizował dla Ciebie zamówienie, czy udostępni Ci taką możliwość. Możliwość oraz wszelkie warunki ewentualnego zwrotu ustalacie między sobą.
ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO
Skorzystaj z darmowego
30-dniowego okresu próbnego!