Zasady prowadzenia sprzedaży w PlatformaOpon.pl

CO MOŻNA SPRZEDAWAĆ NA PLATFORMIE

  1. Na Platformie można wystawiać oferty dotyczące produktów na opony, felgi, dętki, ochraniacze oraz łańcuchy śniegowe.
  2. Zgodnie z Regulaminem Platformy dopuszczalne jest wystawienie oferty na opony z datą produkcji powyżej 36 miesięcy TYLKO pod warunkiem odpowiedniego opisania takiej oferty datą produkcji:
    • w polu „rok produkcji” podczas ręcznego dodawania oferty
    • w kolumnie o nagłówku „data_produkcji” w pliku CSV podczas wystawiania oferty z pliku (szczegóły tworzenia pliku CSV do importu ofert można znaleźć TUTAJ)
  3. Dopuszczalne jest wystawienie oferty na oponę DEMO – pod warunkiem każdorazowego oznaczenia takiej oferty:
    • zaznaczenie opcji DEMO podczas ręcznego dodawania oferty
    • poprzez dodanie frazy „demo” do w kolumnie „informacje_dodatkowe” w pliku CSV podczas wystawiania ofert z pliku (szczegóły tworzenia pliku CSV do importu ofert można znaleźć TUTAJ)
  4. Dopuszczalne jest wystawianie oferty na opony bieżnikowane, pod warunkiem każdorazowego oznaczania takiej oferty:
    • zaznaczenie opcji „Bieżnikowana” podczas ręcznego dodawania oferty
    • poprzez dodanie frazy „Tak” w kolumnie ”bieznikowana” w pliku CSV podczas wystawiania ofert z pliku (szczegóły tworzenia pliku CSV do importu ofert można znaleźć TUTAJ)
  5. Niedopuszczalne jest sprzedawanie produktów używanych nie kwalifikujących się do podanego powyżej opisu, stojących w sprzeczności z Regulaminem Platformy.

 

WYSTAWIANIE OFERTY

  1. Sprzedający może dodać ofertę korzystając z ręcznego formularza dodawania ofert dostępnego na stronie głównej w sekcji SPRZEDAWAJ.
  2. Poprzez import ofert z pliku CSV. (szczegóły tworzenia pliku CSV do importu ofert można znaleźć TUTAJ)

Wystawionymi ofertami można zarządzać w sekcji Mój Profil-> Moje oferty.

W tej sekcji można zarządzać wszystkimi swoimi ofertami, można je modyfikować, aktualizować, usuwać oraz ukrywać w razie potrzeby.

Należy pamiętać, że swoje oferty należy systematycznie aktualizować, nie rzadziej niż minimum raz a 7 dni. Jeśli oferta nie będzie aktualizowana w ciągu 14 dni zostanie bezpowrotnie usunięta z systemu.

Należy pamiętać że jako Sprzedawca odpowiadasz w pełni za informacje podane w ofertach.

INFORMACJE O SPRZEDAWCY

Każdy Sprzedawca może dodać swój opis firmy oraz przekazać inne niezbędne informacje widoczne dla wszystkich Kupujących. Można zdefiniować następujące treści:

  1. Dane ogólne: „MÓJ PROFIL”  -> „USTAWIENIA SPRZEDAŻY” -> „USTAWIENIA OGÓLNE” -> „DANE OGÓLNE” – tutaj można dodać:
    • Opis swojej firmy ( Uwaga! w opisie nie możemy zmieniać zasad realizacji sprzedaży w Platformie, zapisy nie zgodne z Regulaminem Platformy oraz Regulaminem Sprzedaży są nie obowiązujące i będą usuwane),
    • Dane kontaktowe dla kupujących chcących skontaktować się w sprawach
    • oferty, obsługi zamówień. Na podany tutaj adres email będą wpływały również informacje o zamówieniach do Twojej oferty.
    • Akceptowane formy rozliczenia – Pobranie (obligatoryjnie), przedpłata na podstawie Proformy oraz Faktura z terminem płatności (jako opcje).
    • Forma potwierdzenia transakcji -> Faktura VAT(obligatoryjnie), Paragon(opcja)
  2. INFORMACJE O DOSTAWIE –> w tej zakładce można zdefiniować:
    • Domyślny czas dostawy swoich ofert. Każda nowo powstająca oferta jeśli nie wskażemy inaczej będzie miała dodany domyślny ustawiony tutaj czas dostawy.
    • Godzinę graniczną – sprzedawca określa do której godziny należy złożyć u niego zamówienia, aby czas dostawy był liczony od tego samego dnia. Złożenie zamówienia przez Kupującego po tym czasie skutkuje wydłużeniem czasu dostawy o 1 dzień roboczy.
    • Firma kurierska oraz odbiór osobisty – można zdefiniować którymi kurierami wysyłasz swoje zamówienia , a także czy udostępniasz opcję odbioru osobistego złożonego zamówienia w swojej siedzibie.
  3. KOSZTY DOSTAWY:

Na Platformie dla wszystkich Użytkowników obowiązują takie same zasady dotyczące kosztów wysyłki dla poszczególnych kategorii produktowych, których należy przestrzegać.

  • Opony osobowe,4×4/SUV, dostawcze -> 4 sztuki i więcej dostawa GRATIS, od 1 do 3 sztuk dostawa 15 zł netto.
  • Opony motocyklowe, skuterowe, quadowe -> 2 sztuki i więcej dostawa GRATIS, 1 sztuka dostawa 15 zł netto.
  • Łańcuch śniegowe – zestaw na 1 oś – 15 zł netto

Dla pozostałych kategorii, sprzedawca musi określi sam koszty dostawy w ramach dostępnych formatek w ustawieniach kosztów dostawy.

Dodatkowo w przypadku wysyłki pobraniowej (w tym również GRATISOWEJ) Sprzedawca może doliczyć 5 zł netto dodatkowej opłaty, jednak dotyczy to całej wysyłki bez względu na to ile zamówień/opon składa się na przesyłkę.

OTRZYMANIE ORAZ REALIZACJA ZAMÓWIENIA

Każde zamówienie jakie otrzymuje Sprzedający może obsługiwać za pomocą Platformy lub korzystając z odpowiednich funkcji WEB API udostępnianych przez Platformę.

  1. Sprzedający jest informowany o otrzymaniu nowego zamówienia za pomocą komunikatu w postaci wiadomości email oraz pojawieniem się nowej pozycji w sekcji „MÓJ PROFIL” ->„SPRZEDAŻ” -> „ZAMÓWIENIA NOWE”.
  2. Sprzedający w pierwszej kolejności powinien zweryfikować poprawność otrzymanego zamówienia z wystawioną ofertą oraz dostępnym stanem magazynowym, a także fizycznym przedmiotem.
    Organizator oraz Kupujący nie odpowiada za błędy i ewentualne koszty które powstaną na skutek pominięcia tej weryfikacji.
  3. Jakiekolwiek nieścisłości wykryte na etapie weryfikacji powinny skutkować zmianą statusu zamówienia na „Odrzucone” wraz z stosownym komentarzem. Sprzedający powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Organizatora oraz usunąć lub poprawić wystawioną ofertę.
  4. Jeżeli Kupujący złoży kilka zamówień, o tej samej godzinie, z dostawą pod ten sam adres, Sprzedający powinien objąć taką wysyłkę do Kupującego przesyłką gratisową, pod warunkiem, że liczba zamówionych sztuk odpowiada minimum zakupowemu dla wysyłki gratis.
  5. Pozytywna weryfikacja otrzymanego zamówienia powinna być potwierdzona w ciągu 8h roboczych zmianą statusu zamówienia na „Przyjęte do realizacji”. Kupujący otrzymuje wtedy również powiadomienie mailowe, że jego zamówienie będzie realizowane. Następnie należy przygotować towar do wysyłki a także dokumentację sprzedażową.
  6. Najpóźniej w dzień wysyłki produktów do Kupującego, Sprzedawca zobowiązany jest zmienić status zamówienia na „Wysłane”. Podczas oznaczania zamówienia należy uzupełnić dodatkowe dane, które przekazywane są również do Kupującego jak:
    1. dokładna data wysyłki
    2. wskazanie firmy kurierskiej realizującej dostawę
    3. uzupełnienie numerów listów przewozowych dla przesyłki kurierskiej
    4. dodania załącznika (np. Faktury VAT)

Wyjątkiem od podawania danych uzupełniających do wysyłki jest sytuacja, gdy zamówienie jest dostarczane transportem własnym lub odbierane osobiście przez Kupującego od Sprzedawcy

Zmiana statusu na „WSYŁANE”  jest ostatnim etapem realizacji zamówienia, również potwierdzany do Kupującego stosowną wiadomością email wysyłaną przez system Platformy.