Ta strona wykorzystuje w swoim działaniu pliki cookies, po to by działać lepiej. Możesz zapoznać się ze szczegółami naszej polityki cookies w regulaminie serwisu.
Wejdź w zakładkę Sprzedawaj i z menu po lewej stronie wybierz kategorię produktu, który chcesz dodać.
KROK 2
Wybierz jeden z dwóch sposobów zamieszczenia oferty sprzedaży
SPOSÓB 1 - TRADYCYJNY
Kliknij Dodaj ofertę sprzedaży i Znajdź produkt Podaj kod producenta dodawanego produktu (SAP / EAN / inny kod)
Jeśli nie znasz kodu, uzupełnij parametry produktu, który chcesz dodać i kliknij Szukaj produktów.
SPOSÓB 2 - ZGRUPOWANY PO PRODUKCIE
Jeśli plik CSV jest już gotowy, kliknij przycisk Wybierz plik i zaczytaj go ze swojego komputera. Zaznacz opcję Usuń stare oferty podczas importu i kliknij Importuj oferty.
Twój plik zostaje dodany do kolejki importu. W zależności od liczby plików w kolejce, zostanie on zaimportowany w ciągu maks. 1 godziny. Po zakończeniu importu ofert zostaniesz o tym poinformowany drogą mailową oraz w powiadomieniach na Platformie.
KROK 3
Oferty dodane zarówno ręcznie, jak i z pliku CSV możesz przeglądać, edytować i usuwać w panelu Mój profil – zakładka Moje oferty w menu po lewej stronie.
Twój plik zostaje dodany do kolejki importu. W zależności od liczby plików w kolejce, zostanie on zaimportowany w ciągu maks. 1 godziny. Po zakończeniu importu ofert zostaniesz o tym poinformowany drogą mailową oraz w powiadomieniach na Platformie.
TUTORIALE
Obejrzyj poradniki jak
korzystać z PlatformyOpon
Grupowanie wyników wyszukiwania
Tworzenie własnych list marek
Ukryj ceny przed klientem
Przeglądanie oferty jednego dostawcy
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Pomożemy Ci
Przygotowaliśmy kilka odpowiedzi na
najczęściej zadawane pytania.
W jaki sposób obliczana jest prowizja za sprzedaż i ile ona wynosi?
Prowizja za sprzedaż wynosi od 0.5% do 1%. Na jej wielkość wpływają 2 czynniki: czas realizacji zamówień i współczynnik odrzuceń. Szczegółowa tabelka dotycząca wielkości prowizji wraz z opisanymi przykładami dostępna jest TUTAJ
Kupujący zrezygnował z zamówienia – co powinienem zrobić?
Jeżeli zamówienie posiada status „NOWE” odrzuć je w systemie ze stosownym komentarzem, a następnie wyślij wiadomość mailową do BOK Platformy przedstawiając sytuację. Jeżeli zamówienie zostało już przez Ciebie przyjęte do realizacji i posiada status „PRZYJĘTE DO REALIZACJI” zgłoś nam sytuację – odrzucimy takie zamówienie. W obu przypadkach oznaczymy również je w taki sposób, by nie wliczało się do twoich wskaźników realizacji oraz odrzuceń.
W jaki sposób wystawić pojedynczą ofertę sprzedaży?
Pojedynczą ofertę sprzedaży możesz wystawić na 2 sposoby. W obu przypadkach wejdź w zakładkę „SPRZEDAWAJ”. Następnie masz 2 sposoby wyszukania produktu, na który chcesz wystawić ofertę: po kodach producenta SAP/EAN lub po parametrach produktu. Po wyszukaniu i zweryfikowaniu produktu, na który chcesz wystawić ofertę, określasz jego cenę, dostępną ilość a także czas dostawy. Możesz również określić dodatkowe parametry oferty. Po dodaniu oferty będzie ona dostępna na liście wyszukiwania.
Jak mogę wystawić wiele ofert sprzedaży naraz?
Jeśli chcesz wystawić większą liczbę ofert na Platformie, powinieneś przygotować specjalny plik w programie np. EXCEL o formacie CSV. Będziesz mógł dodawać i aktualizować przez niego swoje oferty ręcznie lub za pomocą automatycznego dodawania ofert. Wszelkie informacje w jaki sposób należy przygotować plik oraz sposoby jego importu znajdziesz NA TEJ STRONIE
Jak mogę ukryć/aktualizować swoje oferty?
Na Platformie istnieje funkcja zaktualizowania/ukrycia wszystkich lub wybranych ofert wystawionych przez ciebie. Wejść na „MÓJ PROFIL” a następnie w zakładkę „MOJE OFERTY”. Określ, które oferty chcesz zmienić, klikaj checkbox przy wybranych ofertach, a następnie z listy rozwijanej wybierz akcję (możesz wybrać pomiędzy ukryciem oferty, aktualizacją lub całkowitym jej usunięciem). Masz także możliwość zmieniać status oferty zbiorczo dla wszystkich, wybierając przy kategorii listę rozwijaną a następnie akcję jaką chcesz wykonać.
Czy istnieje automatyczny system aktualizowania ofert sprzedaży?
Nasz system umożliwia automatyczne aktualizowanie ofert. W tym celu przygotuj plik CSV oraz stwórz mechanizm, który będzie automatycznie przesyłał ten plik do naszego systemu. Plik będzie pobierany automatycznie co 2 godziny począwszy od 6:00 do godziny 18:00. Dokładny wzór pliku opisany jest TUTAJ.
W celu stworzenia mechanizmu do automatycznego pobierania oferty prosimy o kontakt z BOK Platformy, który udzieli wszelkich niezbędnych informacji oraz fachową pomoc w tej sprawie.
W jaki sposób dodać nowego producenta opon/felg do oferty?
Nasza baza produktów ciągle jest poszerzana i aktualizowana o nowe pozycje. Staramy się, aby wszyscy możliwi producenci byli w niej dostępni. Czasem zdarzy się jednak sytuacja, że pojawia się nowy producent, którego jeszcze u nas nie ma – prosimy wówczas o informację mailową z prośbą o dodanie takiego producenta. Prosimy także o zawarcie informacji czy jest to producent opon/felg/innego asortymentu. Po dodaniu producenta do bazy, możemy uzupełnić również nowe produkty i utworzyć nowe oferty sprzedaży widoczne dla kupujących.
Na moją ofertę wpłynęło nowe zamówienie. W jaki sposób mam postępować?
Wszystkie nowe zamówienia, które wypływają na oferowane przez ciebie produkty, znajdują się w zakładce „SPRZEDAŻ” dostępnej w „MÓJ PROFIL”. Zweryfikuj każde zamówienie pod względem poprawności oraz parametrów. Jeśli wszystkie dane są poprawne, zmień status zamówienia na „PRZYJĘTE DO REALIZACJI” oraz przystąp do przygotowania zamówionego towaru. W momencie przekazania przesyłki firmie kurierskiej, zmień status zamówienia na „WYSŁANE”. Dodatkowo jesteś informowany o każdej zmianie statusu. Szczegółowy opis postępowania z zamówieniami znajdziesz TUTAJ
Kupujący nie odebrał przesyłki z zamówieniem – jak postępować w takim przypadku?
Jeśli Kupujący nie odebrał poprawnie wysłanej przesyłki, przesyłka wraca do ciebie. W takiej sytuacji wyślij do nas wiadomość mailową o zaistniałej sytuacji do BOK Platformy. BOK oznaczy takie zamówienie, dzięki temu nie będzie ono wliczane do twoich wyników. Możesz w takiej sytuacji wystawić fakturę kupującemu za poniesione koszty wysyłki kurierskiej w obie strony. Jeśli wystawiłeś i przesłałeś dokument sprzedaży do tego zamówienia, musisz go skorygować i przesłać kupującemu.
Do czego służy panel „MOJE PRODUKTY”?
Panel „MOJE PRODUKTY” służy do dodawania nowych pozycji na Platformie lub podpięcia z już istniejącymi. Oferty na Platformie są tworzone tylko do produktów, które znajdują się w bazie. Jeśli posiadasz nowy produkt, o nowych kodach, w pierwszej kolejności dodaj go do panelu produktów „NIEZWERYFIKOWANYCH”. Podaj wszystkie jego parametry i zgłoś do naszej akceptacji. Po zaakceptowaniu takiego produktu, możesz utworzyć nową ofertę sprzedaży. Za pomocą tego panelu możesz również przypisać dodawany produkt do już istniejącego, w przypadku kiedy np. nie posiadasz oryginalnego kodu SAP/EAN. Nadajesz wówczas swój kod do danej opony, a następnie za pomocą dedykowanego narzędzia wyszukujesz podobne pozycje, które już znajdują się w bazie i podpinasz do niego ten produkt. Po stworzonym kodzie będzie możesz utworzyć ofertę na ten produkt.
Jak dodać nowe produkty do sprzedaży, których nie ma na Platformie?
Produkty możesz dodać na 2 sposoby. Poprzez panel „MOJE PRODUKTY” – przez który zgłoś produkty pojedynczo, gdy chcemy dodać kilka pozycji. Możesz także zebrać brakujące produkty w jeden plik np. EXCEL. Plik prześlij na adres mailowy bok@platformaopon.pl – jeśli będzie on posiadał wszystkie niezbędne dane, produkty zostaną uzupełnione w bazie, jeśli będzie niekompletny, BOK Platformy skontaktuje się z tobą w celu uzupełnienia danych.
Jak dodać swoje logo, aby było widoczne na liście ofert?
Logo możesz dodać tylko w przypadku wykupienia subskrypcji na cały rok z góry. W zakładce „MÓJ PROFIL” wybierz „MOJE DANE” „DANE FIRMY” i dodaj logo swojej firmy – po pozytywnej akceptacji BOK Platformy, logo pojawi się przy twoich ofertach sprzedaży.
Gdzie mogę sprawdzić czy wgrywane oferty zostały poprawnie zaczytane?
Każdorazowo gdy dodajesz/aktualizujesz oferty z pliku możesz zobaczyć raport z importu. Znajdziesz w nim wszelkie informacje odnośnie zaimportowanych lub niezaimportowanych ofert wraz ze statusem. Raport i jego szczegóły znajdziesz w zakładce: „MÓJ PROFIL - USTAWIENIA SPRZEDAŻY - RAPORTY IMPORTU”. Przy każdej błędnej pozycji, znajdziesz wyjaśnienie błędu. W razie wątpliwości w sprawach importu, kontaktuj się z BOK Platformy.
Przy moich ofertach brakuje zdjęć produktów. W jaki sposób mogę je uzupełnić?
Staramy się na bieżąco uzupełniać zdjęcia produktów, aby były widoczne przy ofertach sprzedaży. Jeśli jednak brakuje jakiegoś zdjęcia, podeślij je w postaci osobnych plików w wiadomości mailowej do BOK Platformy. Zdjęcia najlepiej podpisz marką oraz modelem lub w przypadku nietypowych wariantów np. bieżnika opon, zdjęcie podpisz kodem EAN/SAP, do którego ma zostać przypisane zdjęcie. Zdjęcia produktów na Platformie są zdjęciami poglądowymi i prezentowany jest zazwyczaj najpopularniejszy kształt bieżnika/wzór felgi dla danego modelu, dopasowywany automatycznie przez system do marki i nazwy modelu produktu. System nie rozróżniania dodatkowych parametrów produktu oraz zmian dokonywanych przez producentów opon mających wpływ na odmienny wygląd poszczególnego produktu. Z tej przyczyny fizycznie produkt może różnić się wyglądem od zdjęcia umieszczonego w ofercie, na co wpływu nie mamy.
Co to są opony DEMO?
Opony DEMO to opony pochodzące z demontażu, które mają przebieg nie większy niż kilka/kilkanaście kilometrów. Opony DEMO powinny mieć widoczne kolorowe paski pochodzące jeszcze z fabryki, natomiast mogą nie posiadać etykiet unijnych, a ich głębokość bieżnika nie powinna mieć więcej niż 1% ubytku. Opony DEMO nie są charakteryzowane jako opony używane.
Gdzie mogę sprawdzić historię swoich zamówień?
Historię swoich zamówień możesz sprawdzić na swoim koncie klikając w „MÓJ PROFIL”. Następnie należy wejść w zakładkę „ZAKUPY” lub „SPRZEDAŻ” w zależności, które zamówienia chcesz sprawdzić a następnie kliknąć opcję „ZAMÓWIENIA ZREALIZOWANE”. Znajdują się tam wszystkie zamówienia, które zostały oznaczone jako Wysłane lub Odrzucone które możesz odszukać, wyfiltrować oraz podejrzeć.
Co oznaczają kropki i procenty obok logo sprzedawców na liście ofert?
Jest to procentowa oraz obrazkowa ilustracja wskaźnika realizacji zamówień danego sprzedawcy. Jest to wskaźnik, który określa stosunek liczby zamówień, które nie zostały odrzucone do liczby wszystkich zamówień, które wpłynęły do danego sprzedawcy za okres 30 dni, ale nie ostatnich 30 dni, tylko tych sprzed dwóch tygodni. Przykład: wskaźnik z dnia 2.08 pokazuje okres 30 dni czyli za okres 20.06 - 19.07, a nie za okres 04.07-02.08.
Gdzie mogę ocenić zamówienie oraz sprzedawcę/kupującego?
Możesz wystawić komentarz/ ocenę do zamówienia, które zostało oznaczone jako Wysłane lub Odrzucone. By to zrobić wybierze „MÓJ PROFIL” a następnie zakładkę „OCENY TRANSAKCJI”. Do wyboru masz trzy opcje: „Wystawione” - Tam możesz podejrzeć jakie oceny zostały przez Ciebie wystawione innym użytkownikom; „Otrzymane” – oceny, które sam otrzymałeś; a także: „Do wystawienia” – czyli sekcja, w której można wystawić komentarz do zakończonego zamówienia.
Istnieje również opcja automatycznego wystawiania komentarzy po 14 dniach od momentu oznaczenia zamówienia jako „WYSŁANE” – wówczas po upływie tego terminu, jeśli nie wystawisz innego komentarza do takiego zamówienia, system automatycznie wystawi pozytywną opinię. Automatyczną opcję dodawania opinii możesz wyłączyć w zakładce „MÓJ PROFIL” „DANE FIRMY” zaznaczając lub odznaczając checkbox „Automatyczne komentarze”.
Otrzymałem/wystawiłem błędny komentarz – jak mogę go poprawić?
Wszelkie nieprawidłowości w wystawionych/otrzymanych komentarzach należy zgłosić mailowo do BOK Platformy wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem sprawy. W razie jakichkolwiek wątpliwości dot. zgłoszonej sprawy, otrzymasz kontakt ze strony BOK Platformy.
ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO
Skorzystaj z darmowego
30-dniowego okresu próbnego!